آموزش جهت یابی

آشنایی دانش آموزان با راه های ساده جهت یابی . هم با وسایل و هم با عوامل طبیعی مربوط به درس جغرافیا پایه سوم برای افزایش اطلاعات خود، به ادامه مطلب رجوع کنید.




دانلود جهت یابی اضطراری

دانلود آشنایی با جهت یابی


جهت یابی اضطراری
1- محراب مسجد : محراب مسجد تقریباً به سمت جنوب غربی ( قبله ) است .

2- قبر مسلمین : معمولاً سنگ سر نصب شده به طرف مغرب است .

3- لانه مورچه : معمولاً مورچه ها خاک لانه را به سمت جنوب می ریزند .
4- خزه درختان : به علت رطوبت و باران نشان دهنده سمت شمال است .
5- تنه درختان بریده : دایره های ایجاد شده به سمت شمال به هم نزدیک تر اند .
6- خم شدن درختان :شاخه و برگ درختان در سمت جنوب بلند تر از شاخه و برگ سمت شمال می باشد .
7- ریزش دیوار و نمناکی : به علت مرطوب بودن ، سمت شمال را نشان می دهد .

نظرات 7 + ارسال نظر
هادیان پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:16 ق.ظ

ازانتخاب تصاویر شما بسیار خرسند گردیدم.منتظر کارهای خلاقانه شما هستم.

ثمین صحرایی جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ب.ظ

دوستتون دارم

هدی پنج‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ب.ظ http://www.raha0575.blogfa.cim

سلام.خانوم قصری میشه لطف کنیدنمرات علوم اجتماعی منو.تووبلاگ خودم(www.raha0575.blogfa.com)بزنیدواقعاممنون میشم.مررررررررررررررررررررررسی.آخه طاقت نمیارم تاروزکارنامه.

پویه (گلی) یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:49 ب.ظ

فقط بهمن اونم دوم بهمن

آیدا جلالی فرد شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:20 ق.ظ

سلام خانم قصری من دانش آموز مدرسه ی فرزانگانم.
واقعا وبلاگ عالی دارین.
خیلی دوستتون دارم.

سلام آیداجان مرسی از نظرت.منم دوست دارم خیلی زیاد

آیدا جلالی فرد دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:22 ق.ظ

ممنون.فقط دعا میکنم سال آینده باز شما دبیر ما باشید.حالا سال دیگه دبیر ما هستید؟

احتمالش هست که باشم هرچی خدا بخواد

ایدا جلالی فرد شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:48 ب.ظ

ایشالا که هستید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد