حضرت سبزقبا

تاریخچه و زندگینـامـه

حضرت سیّدمحمّد سبزقبـا(ع)

 

دوران زندگی کوتاه حضرت سیّدمحمّدبن موسی الکاظم(ع) ، مصادف با دوران حکومت پُر ظلم و جور خاندان بنی عباس بود.  این خاندان پس از اذیّت و آزار بسیاری از مسلمانان و ریختن خون شیعیان تا آنجا پیش رفتند که با شکنجه های بسیار و به غّل و زنجیر کشیدن و زندانی کردن امام هفتم در سیاهچال هارون بالاخره آن حضرت را در سال 183 هجری به شهادت رساندند. با پیش آمدن این جریانات و به خاطر حفظ ارزشهای اسلامی تمامی فرزندان امام هفتم(ع) و سادات علوی در سراسر سرزمینهای اسلامی پراکنده شدند و شروع به تبلیغات و مبارزات مخفی و آشکار نمودند.

از جمله فرزندان این امام بزرگوار ، احمد و محمّدبن موسی الکاظم(ع) و نیز حضرت معصومه(س) و ... می باشند ، که هر کدام به سویی متواری شده و خود را به محل امنی رساندند و در آنجا به مبارزات خود علیه خاندان بنی عباس پرداختند. حضرت محمّدبن موسی(ع) به قصد تبلیغ و نشر افکار پدر بزرگوارشان در جهت امامت برادرش ، حضرت رضا(ع) ، از مدینه خارج شده و پس از گذشتن از بیابانهای بی آب و علف و سوزان شبه جزیره عربستان از بصره به خرمشهر و از آنجا بـه اهــواز و سپس به شهـر امن دارالمؤمنین ، «دزفول» وارد میشوند و در حین عبور ازکوچه های این شهر صدای راز و نیاز زنی را می شنوند که خدا را به صاحب روز غدیر قسم می دهد و از او حاجت می طلبد ، پس در این لحظه سیّد محمّد متوجه می شوند که او مسلمانی شیعه است. پس از سلام و اطمینان یافتن از شیعه بودن او می فرمایند : ای مـادر ، من در ایـن شهـر غـریبم ، آیـا اجـازه می دهی امشب را در خانه شما مهمان باشم ؟

آن زن مؤمنه و پارسا با رویی گشاده می پذیرد و او را به خانه خود دعوت می کند ، حضرت از آن زن که زبیده خاتون نـام داشت علت ناراحتیشــان را می پرسند و پس از اطلاع یافتن از اینکه دختر مریضی دارد که امیدی به بازگشت سلامتیش نیست حضرت کاسه ای آب طلبیده و در حالی که وضو می گرفتند چند قطره از آب وضوی خود را با آن آب مخلوط کرده و دعائی از پیامبر اکرم(ص) بر آن می خوانند و به زبیده خاتون میفرمایند : از این آب به مریض خود بدهید تا اینکه شفا یابد. پس از آشامیدن آب ، دختر زبیده سلامتی خود را باز می یابد.

این کرامت باعث می شود که زبیده مانع خروج حضرت سبزقبا(ع) از خانه اش شود و حضرت را دعوت به ماندن و اقامت می کند ، حضرت سبزقبـا(ع) پـذیرفتــه و به شغــل سقـایت مشغول می شوند و با مشک از رودخانه برای مـردم آب می آوردند. از دیگر کرامات آن بزرگوار این بود که هر کس از آن آب مینوشید فوراً شفا می یافت. در این مدت بر اثر حضور این سیّد بزرگوار و اخلاق پسندیده و درسهای عملی آن حضرت که میراث اجداد پاکش بود ، روح و روان مردم این سرزمین از خطر انحراف در امان ماند. اما بعد از گذشت یک سال اجل مهلت نداده و در حالی که تنها 19 بهار از عمر آن سیّد بزرگوار می گذشت ، وفات یافتند. در هنگام شدت مرض و نزع آن حضرت ، زبیــده بــالای سرش آمده و به ایشان می گوید : تو را به حق خدا قسم می دهم از حسب و نسب و طائفه و عشیره خود مرا خبر ده. سیّد محمّد چشمها را به قوّه باز کرده و می فرمایند : مادر اگر بگویم بر تو ، می ترسم گرفتار شوی ! زبیده عرض می کند: عزیزم «لَعَلَّکَ اَنتَ الهاشِمی». سیّد محمّد ساکت می شود ، باز چشمها را به قوّه باز نموده و می فرمایند : من پسر موسی بن جعفر(ع) علوی هستم. زبیده به محض شنیدن این کلمه دستها را بر سر میزند و میگوید : واخجلتا ! جواب جدّت را چه بگویم در روز قیامت ، نسبت به تو جسارت کردم و حقّت را نشناختم ، بعد از آن میبیند که سیّد محمّد از دنیا گذشته است و در میان جیب او ورقه ای یافت شد که نسب خود را نوشته بود.

بنا به روایات محدّث کبیر سید نعمت الله جزایری(ره) در کتاب المجموعه ، صاحب بقعه را برادر حضرت امــام رضــا(ع) می داند و همچنین می فرماید : آقا سیّد محمّد برادر اعیانی حضرت امام رضا(ع) است و تشریف فرمایی حضرت رضا(ع) موقعی که عازم طوس بوده از راه دزفول ، محض زیارت قبر مقدّس حضرت سیّد محمّد بوده است و تا آن وقت زبیده حیات داشته است که حضرت رضا(ع) او را نوازش فرموده ، انعام داده و نوید شفاعت در روز قیامت داده و تولیت قبر حضرت سیّد محمّد را به او سپــرده و می فرمایند : « مَن زار اخی مُحمّد بالسوَس فکانما زارنی- هر کس برادرم را در منطقه شوش زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است ». (لازم به ذکر است که در آن زمان دزفول از توابع شوش بوده است). و حضرت رضا(ع) تا سه روز مجاور قبر حضرت سیّد محمّد بوده است. سیّد جزایری می فرماید: از این جهت معروف است به سبزقبـا « لِانّ مَیلهُ الثَوب الاَخضَر » چون رغبت به جامه سبز رنگ داشته است.

 

نظرات 53 + ارسال نظر
?????????? دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:12 ب.ظ

ســـــــــــــــــلام خانم مارو لینک کنید بد نیست.
www.mmmmm1379.rozblog.com یا
www.mmmmm1379.blogfa.com

سلام اول خودتونو معرفی کنید

عاشق شما فاطمه * کسایی فر * چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام خانم اومدم انتقاد کنم ......
بی قیف و قپّی - بی شیله پیله - بد جور مهربونیتون به دلم نشسته،
خیلی دوووووووووووووستون دارم ....
هرچی هم بگم "بهتـــــــــــــرینیـــــــــــــد" کمــــــــــــــ گفتم به خدا
بهتر از مادر نباشید کمتر نیستید امیدوارم یه جوری بتونم محبتاتونو جبران کنم و شاگرد خوبی بوده باشم....
دلــــــــــــــــــــم برااااااااااااااااتون ناجــــــــــــــــور تنگــــــــــــــ میشه..
** با زبونی ســــــاده اما پر از عشــــــق روزتــــــونو تبریکــــــ میگم **
""خیــــــــــــلی دوستـــــــــــــــون داااااااارمـــــــــ ""

سلام به فاطمه جان منم خیلی دوست دارم بی شیله پیله .خیلی گلی

فاطیما چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 09:22 ب.ظ http://http://ilove-mygod.blogfa.com/

هیچی خــــــــ♥ـــــــ♥ـــــــ♥ــــــــانوم ......

منظورم همین پستتون بود........

اما حالا که دقیق تر نگاه میکنم......

میبینم زیادم زیاد نیست.....!!!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مهربانیت آنقدر زیــ ـــ ــباست....

که سنجاقکی بدون ترس....

از کـــف دستانت آب خواهد خورد....

I ♥ LOVE ♥ YOU♥VERY ♥ MUCH

خانوم شنـــــــبه میپرسین.......؟؟؟؟

دوره میکنیم خانم گلی

فاطیما پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:22 ب.ظ http://http://ilove-mygod.blogfa.com/

تــ♥ــو ....

این روزهــا ....

برایـم حکم باران را داری....

درست وســط کـویـر ......،

همان قدر زندگی بخش و دوست داشتنی......

همان قدر مــحــال .......

دوستت دارم فاطیما جان

فاطمه بیژن زاده "سوم5 شاهد سمیه" پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 ب.ظ

___________$$$$$$
______$$$$$$__$$$$$$$__$$
____$$____$$$$__$$$$__$$$$$
__$$______$$$$$$__$$$$$$$$$$
__$$____$$$$$$$$__$$$$$$
__$$$$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$$
$$__$$$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
$$$$__$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
__$$$$______$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$
_$$$$$$$$__$$$$$$$$$__$$$
__$$$$$$___$$$$$$$_ $$$$
___$$$$_____________`$$$
___________________ $$
__________________`$$`
________________$$`
_____$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$
_$$$$_$__$$_$`
$$$$$__$$___$$___$$$$
$$$$$$$______`$$_$$$$$$
$$$$__________$$$_____$
$$___________` $$____$$
_____$$$_____$$`___$$$$
___$$$$$$___$$__$$$$$$
__$$$$$$$$_$$_$$___$$$
_$$$____$$$$_$$__$$$$
__$$_____$$_$$$$$$$
___$______`$$
___________$$
____________$$`
___________`$$
__________$$
_________$$
________$$

ســــ✿ـــــــــ✿ـــــلامی به زیبایی *مهربونی* شما خانم قصری

خانم قصری من هیچ "انتقادی"از شما ندارم و نخواهم داشت

چون که شما❀ بهترین و مهر ورزترین دبیر❀ دنیایین .....

اولین بارمه که از "واژهای بهترین و مهر ورزترین دبیر دنیا" برای یه نفر

از آن تعداد بیشمار دبیرا ی محترمم که در طی این چند سال تحصیلم داشتم.....

به کار بردم چون دیدم شما شایسته ترین دبیر بودید برای بار معنایی

منحر به فرد این دو واژه.........

✿ خانم قصری ✿ سال دیگه شما که دیگه دبیر ما نیستین تو دبیرستان.........

ممکنه همگان باشند ولی شما ✿ خانم قصری✿ نیستین.

خالصانه و صادقانه و از صمیم قلبمــــــ میگم:❀معلم عزیزم روزتان مبـــــــــــــــــــــــــارک ❀

وبراتون دعا مکنم ان شاالله همیشه ی همیشه شما و خانواده ی محترمتون سلامت و تندرست باشیدو در پرتوی رحمت وفزونی نعمت حق تعالی
.
.
(❀◕ ‿ ◕❀)
.
خانم قصری هر چی توی این نوشتم و گفتم بی پرده بوده و هست و خواهد بود.....
امیدوارم"به زبانی دیگر ازخدا خواهانم" باور کنین....
.
.
در پناه حق
خدانگه دار
.
کوچیک شما :فاطمه بیژن زاده

سلام به فاطمه خانم گل ممنون از لطف شما .خوبی از خودتونه منم دوستتون دارم خیلی زیاد.جزء بهترین شاگردای من هستید مودب -زرنگ- متین .

مریم ش جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:25 ب.ظ

نمی دانم کدامین جمله را برای توصیف محبت هایتان بنویسم . نمی دانم

چگونه شما را توصیف کنم ، معلمی از جنس بلور ، آسمانی و مهربان ،

چقدر زیبا واژه ها را آسمانی می کنید .

شاگرد کوچک شما…

خانوم یه سال تحصیلی در کنار شما داره تموم میشه...

اگی بدی دیدین ببخیشنم

جوونم دیگه...

هر جا هستین موفق باشین

سلام مریم جان شما هم موفق باشید

فاطیما شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:29 ب.ظ http://http://ilove-mygod.blogfa.com/

برای ♥روز های خوبت♥ دعا میکنم ...

روزهای خوب تـ♥ــو ...

ربط عجیبی دارند به ♥حال خوب من ♥.....

خانوم روزتون مبارک.....

خییییییییییییییییییییلی دوستون دارم....

همچنین خانم گلی. فاطیما جان هرکاری میکنم نمیتونم لینکت کنم آدرس وبت مشکل نداره؟

فاطیما شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:31 ب.ظ http://http://ilove-mygod.blogfa.com/

خاااانوم....میشه بگین چه ماهی به دنیا اومدین..؟

فقط ماهشو بگین....خوووووواااااااااااهش.......

هفدهم اذر

samin شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:37 ب.ظ http://sana-106.blogfa.com

سلام خانم قصری!ما چهارشنبه بیایم؟؟؟؟بعضی از بچه از سشنبه نمیاین!!!اگه دوره میکنیم بیایم

سلام ثمین خانم گل ماچهارشنبه دوره میکنیم هرکس دوست داره بیاد

کوثر دمساقه یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام به خانوووووووووووووووم از گل بهترم

فقط میتونم بگم معلمی از شما بهتر وجود نداره

سلام کوثر جان خوبی از خودتونه دوست دارم.

فاطمه یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام خانم اخلاق شما لایک داره همین طوروبتون

Sh0k0lat یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:56 ب.ظ http://www.7sh8.blogfa.com

با آمدنت، هیچ تخته سیاهی، دیگر سیاه نبود ...

وقتی نور در دست می گرفتی و روشنایی دانش را منتشر میکردی .

خود را سوختی و ما را ساختی.

از لوح کلاس تا لوح وجود،

روسپیدی مان را از تو داریم.

روزت مبارک ؛ معلم عزیزم

[ بدون نام ] یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:08 ب.ظ

ســــــلام خانم قصری جـــــــــــــــــــــونم...
ماشالا از بس بچه ها از لطف و مهربونی و خوبیه شما گفتن که چیزی واس من باقی نمونده ولی خب منم به سهم خودم میگم که واقعا تکی عزیـــــــــــزم...ینی یکی از دبیرایی هستین که هیچوقت فراموش شدنی نیست.....
روش تدریس که عـــــالی....اخلاق که ماشالا خیلی خوب....کلا گلــــــــــــــــــی خانم قصری،گـــــــل....
از ته دلم دوستون دارم و هیچموقه فراموشتون نمیکنم...
ازطرف یه شاگرد شیطون:شکوه شفیعی...سوم5

خوبی از خودتونه لطف داری منم دوست دارم

Sh0k0lat یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:18 ب.ظ http://www.7sh8.blogfa.com

خانم فک کنم واس دومین نظری که گذاشتم که آخرش خودمو معرفی کردم اسم و آدرس وبلاگمو نذاشتم...لطفا زحمتشو بکشین
اسم: Sh0k0lat
آدرس وبلاگ: http://www.7sh8.blogfa.com
مرسی عزیزدلــــــــــــــم
شکوه شفیعی

فاطیما یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:18 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

وااااااااااااااااااااااقعااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟

میخواین لینکم کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آره خانوم یه مشکل کوچیک داشت.....

از خودم(یعنی حواسم)پیری دیگه......

تازه فهمیدم....

حواس پرت شدم....

خانوم این یکی درسته....

هنوووووووووووووووووززززززز تووووووو هنگم.....

راستی...مامان منم آذریه...20 آذر...خخخخخ

فروردینی که نشدین....حد اقل بشین هم ماه مامانمون....

معصومه صرفه جو دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:47 ب.ظ http://mmmmm1379.rozblog.com

سلام خانم واقعا شما آذری هستین؟؟؟؟؟؟؟
منم آذریم.دوم آذر
میدونین مشکل ما آذریا چیه مشکلمون اینه که هرکس بهمون دل ببنده نمی تونه ازمون دل بکنه.

یه دلتنگ دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:13 ب.ظ

از این عادت با تو بودن هنوز

ببین لحظه لحظم کنارت خوشه

همین عادت با تو بودن یه روز

اگه بی تو باشم منو میکشه

یه وقتایی اینقدر حالم بده

که میپرسم از هر کسی حالتو

یه روزایی حس میکنم پشت من

همه شهر میگرده دنبال تو

خانم خیلی دوستون دارم!وقتی یاد این میفته که دیگه آخرای ساله و دیگه نمیبینموتون بغض گلومو میگیره!!کاش همیشه با هم میبودیم!خیلی ناراحتم!واسه نماز لیلت الرغایب واستون دعا کردم ایشالله همیشه موفق و شاد باشین و دیگه هیچ غمی به سراغتون نیاد! وقتی هم نظر میدم فکنم حددو20 بار میام ببینم تاییدش کردین یا نه!دوس داشتم حرف دلمو بهتون بزنم!ممنونخیلی دوستون دارم!خودمو معرفی نکردم که فک نکنین میخوام خودشیرینی کنم!!

سلام دختر گلم دوست دارم خودتو معرفی کنی خوشحال میشم.مرسی که برام دعا کردی توهم موفق و شاد باشی.

فاطیما سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:29 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

خااااااااااااااااانوووووووووم.....

آدرسه که توی کامنت قبلی گذاشتم که درسته....

به هرحال این آدرسم.....:::www.ilove-mygod.blogfa.com

بووووووووووووووووووووووووووووووس

زهرا سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.zahrajoon-79.blogfa.com

ســــلام عزیزززم.....
خوبین خانم گلی؟؟؟؟
گفتین که بیایم و انتقاد کنیم اما وقتی وجودتون سرشار از محبته و مهربونی و جز خوبی چیزی ازتون ندیدیم چی بگیم واقعااا ؟؟؟؟؟؟
سال اولم که تموم شد همش دعا میکردم که دوباره دبیرم بشین ارزوم بود دوباره بیاین وببینمتون ...خدا خییلی دوسم داشت و بهم لطف داشت که ارزو ودعا های دوساله منو تو سال سوم ،نذاشت که محال بدونم وکاری کرد که دوباره بتونم روی ماهتونو ببینم.
از اینکه دبیرم بودین و افتخار شاگردیتونو داشتم خیلی خوشحالم و بازم تنها امیدم به اینه که وقتی میاین مدرسه دخترتون منم بیام و ...
توی این دوسال اگه دانش اموز بدی بودم ....درس نخوندم ....بی ادبی کردم ...اذیتتتون کردم وناراحت شدید بدونید قصد بدی نداشتم و ناخواسته بوده ....امیدوارم منو ببخشین خانوم گلم
از تمام زحماتتون سپاس گزارم و ازتون ممنونم بخاطر تمام مهربونیاتون .
دوستتتون دارم وهییییچچچچچ وقت فراموشتون نمیکنم .
یادتون تو قلبم جااودانه باقی میمونه ....
خیلی دوستون دارم بیشتر اون چیزی که فکرشو کنید ....
زهرا عرفی زاده ...
سوم ۴

سلام زهرا خانم گل خوبی از خودتونه منم خیلی دوست دارم.خیلی ماهی، گلی ،خانمی .جزء بهترین شاگردام هستی.فراموشت نمیکنم.موفق باشی.

مهسا چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:38 ق.ظ http://mahsa-farzanegan80.blogfa.com/

♥-:-:-:-:-:-:-♥-:-:-:-:-:-:-♥-:-:-:-:-:-:-♥-:-:-:-:-:-:-♥

♥فاصله نمی تواند تو را از من دور کند!♥

♥فاصله را تو هیچگاه باور نکن...♥

♥من برای از تو گفتن این جا هستم...♥

♥من برای زیبا ساختن رویاهایم از تو می گویم.....♥

♥از تو گفتن سخت نیست برایم....♥

♥کافیست احساس کنم تو را..♥

♥ای کاش احساس مرا باور کنی♥

مهساجان دوست دارم

فاطیما چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:26 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

راستی خااااااااااانوم......

چرا اسامی منتخبین فرزانگانو نذاشتین؟؟

امسال سرم خیلی شلوغ بود فرصت نداشتم ایشاله اگه فرصت بود سال آینده

یه دلتنگ چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام خانم!امروز از بس عکس گرفتیم یادم رفت بپرسم اون امتحانا رو که دختردایی مهرانا ازمون گرفته رو میدین یا ن؟؟؟مهرانا گف از 15 نمره 14 گرفتی!!گفتم اگه نمونه سوالا پیش شماست بهمون بدینش آخه سوالاش خوب بودن!

سلام ثمین جان بله امروز خیلی خوش گذشت .من سوالات امتحان رو ندارم دوست دارم خیلی زیاد

Negin Ra پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:03 ق.ظ http://negincmr.blogfa.com

خانمممممممممم چرا فقط یکی از نظراتمو تایید کردین ??????

زهرا پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:27 ق.ظ http://www.zahrajoon-79.blogfa.com

سلام خانوم ...!!!


لطف دارین ...


ممنونم که لینک کردید ....شما هم لینکین


دوستوووون داررررممم خییییلییییییییییییییییییی زیاااادددد

معصومه صرفه جو پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:38 ق.ظ http://http://masoumeh.rozblog.com/

سلام خانم یه وب جدید ساختم اگه خواستین لینکم کنین
http://masoumeh.rozblog.com/

نرجس.ب.سوم2 پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:11 ب.ظ

انا للمدرسه و الیه راجعون...!!!
امتحانات و گرفتن کارنامه از آنجه که در تقویم میبینید،به شما نــــزدیـــک تر است!!!
ســـهــلام خانم قصری.خوبید که؟وبلاگتون خیلی باحاله!
من و داداشم نشستیم پای وبلاگتون داریم حال میکنیم!
داداشم که عاَشــــق سبز قباست!!!
از تمام مطلباتون خوشمون اومده!

سلام گلم مرسی از نظرت خوشحالم که از وب خوشتون اومده.

فاطیما پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

خانوم شاید تا اون موقع ما تنبل شدیم....

نــــــــــــه ....؟؟؟؟؟؟

فاطیما خیالت راحت تنبل نمیشی اگه شدی بازم اسمتو میزنم

فاطیما جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:28 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

خانوم چقدم خودمونو تحویل میگیرم....

نه که الان خیلی زرنگیم.....خخخخخخخخ

فاطیماجان خودتو دست کم گرفتی.زرنگی ماشاله

فاطیما شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:38 ق.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

فدااااااااااااااااااااااااااااااایی داری خانوم.....

مرسی نه بابا

نرجس.ب.سوم2 شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 03:19 ب.ظ

سلامی دوباره
آقا خانم خداییش بگین تنها شاگردی که توی تمام دوران معلمیتون شگفت زدتون کرده!کیه؟
.
.
.
.
.
بعیـــد میدونم من باشمااااا!

فاطیما دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:11 ق.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

خــــــــدا...سه حرف داره....

ولی برای پر کردن تنهاییم...حرف نداره....

یه همچین خدایی دارم ما...بلههههه.....

ثمین دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:53 ب.ظ http://sana-106.blogfa.com

سلام خانم آهنگ احسان خواجه امیری واسه تیم ملی رو گوش دادین!؟؟خیییییلی قشنگه.اگه تونستین حتما دانلود کنین!!

سلام جانم نه گوش ندادم مرسی که بیادم هستی باشه دانلودش میکنم گلم

فاطیما دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:24 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

خواجه امیری و چه به آهنگ شاد خوندن...

والـــــــــا،خواننده های ایرانی یک از افسرده تر....

خانوم فک کنم هنوز نیومده توی اینترنت....

میگن توی 90 گذاشتنش....

فاطیماجان اومده دخترم از اینترنت گرفته .

ثمین صفایی سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:45 ق.ظ http://sana-106.blogfa.com

خانم خوب بود!؟؟؟آجیم میگه ماله علی لهراسبی مفهومی تر بود همون که میگه برو هر جای این دنیا که میخوای!اما ماله احسان خواجه امیری خیلی شاده!!

ترانه های لهراسبی و رضاصادقی رو هم دوست دارم

یه شیدای دیگه سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:48 ق.ظ

***مرسی***
واماچیزی که ازماخواسته بودید:
به نظرم شماخیلی خوب درس میدیدوآدم اصلاسرکلاستون خسته نمیشه واگرهم تاحالاکسی رودیدیدکه کسل وکم حوصله بوده مطمئن باشیدازیه جای دیگه نارحت بوده...
کلابافضای کلاستون حال میکنم تازه خوشم میاددبیری هستیدکه باتیکه پرونی بچه هاوشوخی هاشون کاری ندارید.نه اینکه بگم بی تفاوتید.نه.درواقع باهامون راه میایید.
من که ازکلاستون راضیم...
یییییییییییی...

سلام مرسی نظر لطف شماست اگه انتقادی داری بگو میپذیرم تو که نمیخوای اسمتو بگی پس نگران نباش من انتقادپذیرم

ثمین سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:08 ب.ظ http://sana-106.blogfa.com

خانم، راستی بچشون هم به دنیا اومد!اسمش آرشان خواجه امیریه!!نمیدونم،عکسش تو نت اومده یا نه!من تو اینستاگرام عکسشو دیدم!کلا اگه از احسان خواحه امیری خبر خواستین خودم دربست در خدمتم!!

مرسی گلم .ولی ایندفعه زیاد از این ترانش خوشم نیومد

ثمین سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:04 ب.ظ http://sana-106.blogfa.com

آره میدونم!آجیمم هم گفت از روزبه بمانی و احسان خواجه امیری توقع بیشتری داشتیم!گفتیم لابد یه چیز میسازن که همه کف کنن!آخه شعرا روزبه بمانی خیلی قشنگه نمیدونم چرا این بار اینطور شد!!

عیبی نداره ایندفعه به بزرگواریه خودت ببخش

.... سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:26 ب.ظ

اَه اَه این فاطیما و ثمین چقد لوس و خودشیرینن!

میدونن که چقدر دوسشون دارم .این خودشیرینی نیست

نرگس بشیری سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:11 ب.ظ http://nargesnbk.blogfa.com

سلام خانم قصری این آدرس وبلاگمه دوست داشتید به وبم بیاید خوشحال میشم

وبتو دیدم نظر دادم گلم

یه شیدای دیگه چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:21 ق.ظ

اختارداریدخانووووم...
اسم شماروپیشانتقادبیارم ازشرمساری آب مایع میشه...

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:02 ق.ظ

یه شیدای دیگه چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:45 ب.ظ

واااا؟؟؟؟؟
مردم بیکارن ها...
نشناختین منو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیخیالش شدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلاولش کنم؟؟؟؟؟؟؟
گزینه ی الف؟
ب؟
گزینه هاانحرافی هستن؟
همه ی موارد؟

همه موارد

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:09 ب.ظ

چقد این فاطیما لوسه خـــــــــــــــــــــود شیرین

اشکالی نداره میدونه دوستش دارم درضمن چیزی که نگفته اذیتش نکنید

یه شیدای دیگه چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:34 ب.ظ

یه احتمال کم درصدی میدم که این ناشناسه همون فاطیماست...
اگه هم نیست بایدبهش بگم من فاطیمارومی شناسم اصن ازخودشیرینی بدش میاد...

ثمین صفایی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:25 ب.ظ http://sana-106.blogfa.com

خانم شما میتونین نظر کسایی که بی ادبی میکنن یا تایید نکنین یا نظرشو 180 درجه بچرخونین!مثلا این که میگه فاطیما لوس و خودشیرینه شما نظرشو پاک کنین بنویسین فاطیما چه دختر خوب و خوش اخلاقیه!این طور حرصشون بیشتر در میاد!!تا دیگه پررو بازی در نیارن!

هرکی آزاده نظرشو بگه خودتو ناراحت نکن

فاطیما چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:53 ب.ظ http://www.ilove-mygod.blogfa.com/

یا امام غــــــــریب......!!!!

آقا مگه من چی گفتم انقد زود جبهه میگیری...؟؟؟

لــــــوس.....؟؟؟خودشیرین......؟؟؟؟من.....؟؟؟؟

خــــــانومی محترم نـــــاشناس......

جک جــــــدیده....؟؟؟؟؟نه وجدانا بیا از دوستام بپرس....

من اصلا از لوس بازی کردن خوشم نمیاد......

اشکال نداره...گذشت از بزرگان است....

من میگذرم این دفـــــعه....

هرچی بر دل کوچکتون سنگینی میکنه....

به زبون بیارید....راحت باشین.....

من خیلی انتقاد پـــــذیرم.....

با آرزوی بهــــــــترین ها برای شما عزیزان....

راستی خانم شنبه میاین مدرسه ی ما..؟؟؟؟

از بچه ها هم پرسیدم همه عکس داشتن.......!!!

خب دیگه من رفتم بــــــــــــای.....

دختر چته اینهمه حرص میخوری پیر میشی.هرکی بوده شوخی کرده.نه شنبه مدرسه شاهدم.دستت درد نکنه که براعکسا پرسیدی.گلم.تو هرچی دوست داری بنویس نگران نباش

دوست دارمــــ ♥ بـــــابـــــایی♥ پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:59 ق.ظ

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلامــــ خانم قصری

تو وب دینی کلاسمون پستی گذاشتم درباره ی دوتا فرشته ی
زمینی :

♥ بـــــابـــــایی♥و♥ مـــــامـــــانی ♥

باعث افتخارمه که خون دوتا فرشته♥ مامان و بابای♥ گلم تو رگای
بدنم جاریه....

به جز♥ خدای خوبم و بابا و مامان گلم ♥هیچ کس دیگه عشـــــق سرشارم
رو به این دوتا فرشته ام هرگز درک نمی کنه....

هرگز....

البته اون پستی که تو وب گذاشتم واژه هاش در توصیف♥ مهر و محبت
بابا و مامان♥ عاجز هستن....

و هرگز جبران♥ زحمات و رافت و عطوفت ♥ایشان رو نمی کنه....

آدرس وب دینی :http://habibidini.blogfa.com/

آفرین که گل گفتی .ایشاله مامان و بابات هزارساله باشن .همیشه سالم و تندرست.لینکتون کردم

فاطیما پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:25 ب.ظ

نه خانم حرص نمیخورم.....

این نظرو که فرستادم...خیلی آروم و ریلکس بودم....

جــــــــان خووووودم.......

موضوع جــــــالبی بود....کلی هم خندیدیم....

دستت درد نکنه خانومی گل ناشناس....

معصومه چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:22 ب.ظ http://masoumeh.rozblog.com/

سلام به تمامی اونایی که می گن فاطیما لوسه.من نمی دونم شما ها که تا حالا فاطیما رو ندیدید چرا میگید فاطیما لوسه من همکلاسیشم اصلا فاطیما بدش میاد خودشیرینی کنه.البته شاید شما فاطیما رو دیده باشین و در موردش اشتباه فکر کرده باشین ولی خواستم که به هر حال اشتباه کردین.حالا اگه در خواست کنین که شما رو ببخشه حتما می بخشه اخه دختر خیلی مهربونیه

meygol پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 ب.ظ http://meygol-93.blogfa.com

سلام من این وبو به افتخارشما درست کردم خواهش می کنم بیایدوببینیدش ونظرتونو بگید ممنونم

سلام گلم مرسی وبتو دیدم جالبه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد