الفبای خط میخی

این کتیبه ها را به خطوط میخی یعنی با علاماتی که شبیه میخ است نوشته اند و علامات مزبور به طور افقی یا عمودی و از چب به راست در سنگی کنده شده است . خطی میخی پارسی از خطوط میخی عیلامی و آشوری به مرابط آسان تر است زیرا تقریبا برای هر صدایی علامتی است . از کتیبه ها چنین به نظر می آید که زبان ایران در دوره هخامنشی زبان پارسی قدیم بوده یعنی زبانی که جد زبان امروزی ماست زیرا زبان امروزی ما از زبان پهلوی و آن از زبان پارسی قدیم .

نظرات 11 + ارسال نظر
ارمینا جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ب.ظ

دوستتون دارم م م م م.

ارمینا شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ب.ظ

سلام
میشه درمورد اسکندر مقدونی هم مطلبی بزنید.ممنون میشم.
دوستتون دارم.
خداحافظ

نگین توکل یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 ق.ظ

veblagetonam mesle khodeton alie.kheili dosteton daram va hichvaght faramosheton nemikonam.azaton mamnonam

نرگس زارع سنجری سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:30 ب.ظ http://Www.ghasrishad.blogfasky.com

سلام.حالتون چطوره؟؟جالب بود.منتظر جوابتون میمونم۰۹۱۶۷۸۱۰۵۹۱.خدانگهدارتون

فاطمه پاک نیت چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ

جالب بود ممممممممممممممنون از تدریس عالیتون

zahra zaman شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:10 ب.ظ http://http//betoche36@yahoo.com

سلام خانم قصری .
ببخشید می خواستم تو بخش غذا های محلی براتون نظر بزارم . نداشت .
خیلی جالب بود مخصوصا اسم غذا ها .
مر ccccccccccccc
ببخشید به خاطر اسم ایمیلم .


سرورتوکل نژاد پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام دلم براتون خیلی تنگ شده وبلاگتون عالیه خیلی دوستتان دارم

shokoo شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:26 ب.ظ

سلام خانم قصری جونمممممممممممم...
خانم مطالب وبلاگتون خیلی توجهمو جلب کردن، واقعا عالی بودن مخصوصا خط میخی و نام کشورها...
واقعااااااااا دوستون دارم و جاتون تو قلب ما همیییییییشه محفوظه

shokoo شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ب.ظ

راستی راستی خانم یادم رفت خودمو معرفی کنم
شکوه شفیعی زاده از شاهد سمیه
خدا پشت و پناهتون

نگارین مجتبایی شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:24 ب.ظ

سلام خانم قصری وبلاگتون عالی دوستون دارم روز معلم هم مبارک

اzahra.sadeghi سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام خانم قصریییی گل خودم . خیلیییی دوستتون دارم. . از مطالب و عکساتون هم خوشم اومد
بای بای

سلام زهرا جان منم دوست دارم مرسی از نظرت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد